Ulkona olemisen ja liikunnan yhdistelmä minkä ikäiselle harrastajalle tahansa. Voit pyöräillä yksin tai ryhmässä uusissa ympäristöissä. Ryhmässä pyöräilyn sosiaalinen puoli tulee eteen, ja yksin pyöräillessä mieli lepää, koska ajatukset ovat tiessä. Lisäksi pyöräily on helppo tehdä osaksi arkirutiineja, kuten kaupassakäyntiä, työmatkoja tai ihan vaan lenkkeilyä. Pyöräily harrastaminen ei vaadi olosuhteilta mahdottomia. Ainoa mitä vaaditaan on hetki aikaa hypätä satulaan.

Pyöräily terveysvaikutukset

Pyöräilijän kestävyys paranee nopeasti, ja pyöräily lisää endorfiinien ja adrenaliinin tuotantoa kropassa. Pyöräily voi auttaa estämään vakavia sairauksia, kuten sydänkohtaus, masennus, diabetes, liikalihavuus ja erilaiset syövät. Pyöräily, niin kuin moni muukin fyysinen rasitus auttaa saamaan unen päästä kiinni. Tämä johtuu siitä, että liikunta vähentää ahdistuneisuutta, ja auttaa pitämään kilot kurissa. Siitä enemmän alla.

Koska pyöräily on helppo ja matalan impaktin liikuntamuoto, pyöräily on helppo aloittaa miltä kuntotasolta vaan. Pyöräily sopii myös mille kuntotasolle tahansa sohvaperunasta huippu-urheilijaan.

Pyöräily laihdutus

Painon pudottamiseen liittyy vanha totuus, jos haluat pudottaa painoa, kuluta enemmän energiaa kuin laitat sisään. Tässä pyöräily voi auttaa, sillä tunti pyöräilyä kuluttaa 500-1000 kaloria. Ihan mitä vaan ei siis voi syödä jos harrastaa pyöräilyä, mutta paljon enemmän kuin ilman liikuntaa. Pyöräily ei pelkästään polta kaloreita, vaan pyöräily myös kasvattaa lihaksia. Erityisesti pakaralihakset, pohkeet, reisilihakset saavat kovaa kyytiä pyöräillessä. Ja kun lihakset kasvavat, ne kuluttavat yhä enemmän ja enemmän kaloreita.

Kuitenkin pitää muistaa pyöräilyn ja laihdutuksen kanssa, että lepo ja oikea ravinto ovat ensiarvoisen tärkeitä tulosten kannalta.